Gazdaság

2015.05.19. 12:15

Mit tegyünk, ha elveszett az adó- vagy a TAJ-kártyánk?

Az adókártya elveszítése esetén, annak pótlása érdekében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által rendszeresített nyomtatványok közül a 15T34-es számú adatlapot kell kitöltve, aláírva benyújtani az adóhatósághoz személyesen, postai vagy – ügyfélkapus regisztráció birtokában – elektronikus úton.

Tribolt Lajos

Az adatlap ingyenesen beszerezhető az adóhatóság bármely ügyfélszolgálatán vagy letölthető a NAV (www.nav.gov.hu) honlapról – tájékoztatott bennünket a Közép-dunántúli Regionális Adó Főigazgatóság. Felhívják a figyelmet, hogy amennyiben az adókártya ismételt kiadására elvesztés, megrongálódás, megsemmisülés vagy eltulajdonítás miatt kerül sor, igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, melynek mértéke 3 000 forint Az igazgatási szolgáltatási díjat a NAV igazgatási szolgáltatási díj bevételi számlaszámra (10032000-01079074) banki átutalással vagy az ügyfélszolgálaton igényelhető csekken lehet megfizetni, illetve a kijelölt ügyfélszolgálatokon bankkártyás fizetés is lehetséges. Az adókártya a magánszemély adóazonosító jelének igazolására szolgál, így annak hiánya a hivatalos ügyintézések akadálya lehet. Az adóhatóság kérelemre – 15T34-01 lapon a 7. pont jelölése esetén – az adóazonosító jelről igazolást állít ki. Az igazolás az adóigazolványt teljes körűen helyettesíti, érvényessége az utólag kiállított igazolvány kézhezvételéig tart. A TAJ-kártya elveszetése, ellopása, megsemmisülése, megrongálódása esetén igénylőlapon (az OEP- honlapról is letölthető, illetve az ügyfélszolgálatokon is kitölthető) új TAJ-kártya igényelhető. Az érintett vagy meghatalmazottja az ország egész területén, bármelyik megyei kormányhivatal családtámogatási és társadalombiztosítási főosztályánál, illetve a kormányablakoknál is igényelheti a TAJ-kártya pótlását, cseréjét – tudtuk meg a Fejér Megyei Kormányhivatal illetékesétől. Ha az újabb TAJ-kártya kiállítására azért van szükség, mert a korábbi kártya elveszett, megsemmisült, megrongálódott vagy azt ellopták, akkor az újabb TAJ-kártya kiállításáért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni (átutalással vagy készpénz-átutalási megbízáson), melynek összege 3.000.- forint. Az igényléshez szükséges iratok: személyazonosításra alkalmas igazolvány, lakcímet vagy tartózkodási helyet igazoló okmány (lakcímkártya). Az igazgatási szolgáltatási díj megfizetése alól méltánylást érdemlő esetben az ügyfél mentesíthető. Ha valaki – sürgős igénylésről lévén szó -, személyesen, a szükséges iratok birtokában fölkeresi a Fejér Megyei Kormányhivatal illetékes ügyfélszolgálatát (Székesfehérvár, József Attila u. 42.), akkor ott, a szolgáltatási díj befizetését követően azonnal átveheti az új TAJ-kártyáját és intézheti az ügyét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!